Socialdemokraterna i Region Värmland söker politiska sekreterare

Efter valet bildade vi socialdemokrater ett majoritetsstyre i Region Värmland tillsammans med Centerpartiet och Vänsterpartiet. Vi söker nu en politisk sekreterare på heltid och en på halvtid som vill vara med och jobba för en politik för värmlänningarnas bästa där vi tar ansvar både här och nu och för framtiden.

I rollen som politisk sekreterare arbetar du tillsammans med våra regionråd, gruppledare och förtroendevalda. I tjänsten ingår även samverkan med partidistriktet i Värmland. Du deltar i det dagliga politiska arbetet, ger stöd och underlag samt spelar en viktig roll i utvecklingsarbetet av vår politik. Arbetsuppgifterna är varierande, det handlar exempelvis om att ta fram underlag till debattartiklar och politiska ställningstaganden, jobba med press- och mediarelationer samt intern och extern kommunikation. Arbetet kräver att du är flexibel och strukturerad. För oss är det en självklarhet att du har en socialdemokratisk värdegrund.

Vi söker dig som:

• Uttrycker dig väl i både tal och skrift och behärskar olika typer av politiskt skrivande.
  • Har vana av att använda och kommunicera politiska budskap i sociala medier och annan media.
  • Har förmåga att arbeta tillsammans i ett arbetslag, men med förmågan att arbeta självständigt och strukturerat utifrån givet uppdrag.
  • Är kreativ och har en analytisk förmåga.

Det är meriterande om du har:

• Universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation eller samhällsvetenskap eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
  • Erfarenheter av mediehantering.
  • Erfarenhet av att arbeta i någon typ av layoutprogram, exempelvis Photoshop.
  • God kännedom om, och erfarenhet av, Socialdemokraternas politik och organisation.
  • Körkort.

Anställningsform, tillträde, placeringsort:

Tjänsterna är visstidsanställningar hos Socialdemokraterna i regionen t.o.m. 2026-12-31. Tjänstgöringsgrad är 100% respektive 50% med målstyrd arbetstid.

Tjänsterna är ett förordnande som politisk sekreterare vilket enligt kommunallagen berättigar till tjänstledighet från ditt nuvarande arbete. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Placeringsort är Karlstad. Sista ansökningsdag är: 8 januari 2023.

Kontaktperson: Åsa Johansson tel. 070-880 71 53

Skicka ditt CV samt personliga brev till: asa.b.johansson@regionvarmland.se märk din ansökan i ämnesraden med ”Ansökan politisk sekreterare”. Ange i ansökan vilken av tjänsterna du söker.