God jul till er alla!

Hoppas ni alla får ett bra avslut på året. Partidistriktets expedition har nu stängt och öppnar igen 7 januari 2020. Jag vill samtidigt passa på att tacka er alla för ert engagemang under detta politiskt annorlunda och händelserika år.

Året började med att vår partiledare lyckades få till ett samarbete över blockgränserna som ledde till att vi som parti kunde bilda regering. I ett nytt politiskt landskap som idag råder var det en stor bedrift. Detta leder naturligtvis till stora möjligheter att leda landet i en socialdemokratisk riktning, men också att vi som parti måste kompromissa om vissa frågor.

Strax efter att vi fått en regering på plats var det dax för valrörelse igen. Ett europaparlamentsval som vi alla nog önskar hade lett till ett bättre resultat för socialdemokraterna. Valrörelsen var än en gång ett tecken på att är det några som kan bedriva valrörelse så är det socialdemokraterna.

På distriktsnivå startade vi under hösten ett utvecklingsarbete för att bygga organisationen stark för framtiden, en stark grund att stå på är viktigt för att vi ska utveckla både vårt partidistrikt, våra arbetarekommunen och s-föreningar. Detta arbete kommer fortsätta under 2020.

Se nu till att ta vara på varandra och på nära och kära under julhelgerna. Trots att vi fortsatt har en socialdemokratiskt ledd regering så ökar ojämlikheten i landet och alla har inte samma förutsättningar för inköp av varesig mat eller klappar vilket är värt en tanke under julhelgerna. Men medmänsklighet och omtanke har vi alla råd med.

Om någon vecka går vi in i ett nytt år. Vår socialdemokratiskt ledda regering har sett till att de flesta värmländska kommunerna kommer att få betydligt bättre ekonomiska förutsättningar att bedriva en kvalitativ välfärd, med målet om ett jämlikare samhälle och att fler människor får möjligheten att uppfylla sina drömmar.

Till sist vill jag rikta ett stort TACK till alla ni medlemmar och sympatisörer som engagerat er och kämpat för ett bättre Europa, Sverige och Värmland. Jag hoppas ni alla får en trevlig jul och ett riktigt gott nytt år.

Åsa Johansson, ordförande