Rösta för ett tryggare Europa

Värmland är en del av EU och EU är en del av Värmland. Över 60 procent av EU:s beslut påverkar oss lokalt. Därför behöver vi ha en politik som gynnar dig som värmlänning och kommande generationer. Vi socialdemokrater vill se ett EU som tar tag i de utmaningarna som hotar vårt samhälle men även arbetar med de frågor som gör Värmland starkare.

Schyssta villkor – för alla

Ingen värmlänning ska konkurreramed sämre arbetsvillkor och löner. Därför behöver vi ett socialt hållbart Europa. Vi vill fortsätta arbetet för en bättre arbetsmiljö och arbetsmarknad, utan faror och osund konkurrens. Det gynnar inte bara arbetstagare utan även våra värmländska företag.

Ta klimatkrisen på allvar

Det går inte längre att blunda, miljön är vår viktigaste framtidsfråga. EU måste ta ett ökat ansvar. Värmland och Sverige ska bidra med sin del men klimatfrågan som helhet måste lösas globalt.

Stärk kvinnors rättigheter

Högern i Europa vill inskränka kvinnors rättigheter, det kan vi inte acceptera! EU behöver ta jämställdhetsfrågorna på allvar och göra allt vi kan för att förverkliga kvinnor och mäns lika rättigheter och friheter.

Stoppa högerextremismen

Högerextremismens mörker växer sig allt starkare runtom i Europa, även här i Värmland. Det måste vi stoppa. EU ska vara garanten mot alla krafter som vill inskränka på vår demokrati och våra mänskliga rättigheter.

Söndag 26 maj avgör du vilket Europa du vill leva i. Rösta på Socialdemokraterna och kryssa Värmlands #34 Kenneth Johannesson.