Socialdemokraterna Värmland söker ombudsman

Vill du använda dina organisatoriska och kommunikativa kunskaper till att
bidra till ett mer jämlikt samhälle? Har du erfarenhet av att arbeta med viktiga samhällsfrågor? Delar du Socialdemokratins värderingar? Nu söker vi dig som vill vara med och arbeta för en stark socialdemokrati i Värmland.

Arbetsuppgifterna
Tjänsten innebär att du är ombudsman på Värmlands Socialdemokratiska
Partidistrikt med ansvar för framför allt kommunikation, men du kommer också att arbeta med studier, kampanj och en del administration.
I rollen arbetar du med politiska budskap som presenteras i olika former (text, foto- och filmproduktion) i de kanaler som står till buds. Du jobbar också med visst politiskt och kommunikativt regionalt stöd till våra riksdagsledamöter. I tjänsten ingår också att kunna vara ett stöd till distriktets arbetarekommuner. Tillsammans med övriga kollegor förväntas du planera och genomföra event, studier, kampanjer och möten.

Kompetens och personliga egenskaper
En stor del av arbetet handlar om att kommunicera, internt och externt – därför förutsätter anställningen att du behärskar svenska språket och har god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Du har kunskaper inom digital produktion för sociala medier och bra kunskap om kommunikation.
Du är motiverad av att öka Socialdemokraterna i Värmlands genomslagskraft och du är van vid att arbeta kreativt för att lösa komplicerade uppgifter.

Som person är du strukturerad, har hög arbetsmoral och vana av att arbeta i ett omväxlande tempo. För att du ska trivas i tjänsten är det viktigt att du drivs av att ta ansvar för dina uppgifter och själv kunna strukturera dina angreppsätt och driva dina och partidistriktets processer vidare. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.

Om arbetsplatsen
Värmlands partidistrikt jobbar tillsammans med arbetarekommuner, förtroendevalda och medlemmar i hela Värmland. Du arbetar ihop med vår försteombudsman som också blir din chef.
Expeditionen är placerad i Karlstad, men du förväntas kunna arbeta i hela Värmland.

Om tjänsten

• Tjänsten är på 100% med målstyrd arbetstid
  • Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, tillträde sker efter överenskommelse.
  • B-körkort och tillgång till bil är ett krav.

Välkommen att skicka in din ansökan snarast möjligt då vi tillämpar löpande urval, dock senast den 1 april. Ansökan skickas in till
camilla.anglemark@socialdemokraterna.se. Skriv ”ansökan ombudsman” i
ämnesraden.

Vi tillämpar individuell lönesättning och målstyrd arbetstid. Som anställd omfattas du av kollektivavtal mellan Fremia – Handelsanställdas förbund. Tjänsten är placerad i Karlstad.

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av;
Camilla Anglemark, Försteombudsman,
Socialdemokraterna Värmland 0722-29 96 49