Välkommen till distriktskongressen 2021

17 april är det åter dags för distriktskongress där 149 ombud beslutar om verksamhet och inkomna motioner. Årets kongress kommer äga rum digitalt på Zoom och alla medlemmar samt allmänhet är välkomna, se mer information nedan. Kongressen gästas i år av Matilda Ernkrans, Minister för högre utbildning och forskning.

PRAKTISKT FÖR DIG SOM ÄR OMBUD
• Kongressen sker digitalt via Zoom. OBS! Viktigt att alla deltagare har bra internetuppkoppling och att alla har sin dator, telefon eller surfplatta kopplat till strömuttag. Länken skickas ut minst en vecka före kongressen.

• Det finns möjligheten att delta i förmöten för att testa Zoom, prova på att rösta och ställa frågor om verktyget. Förmötena kommer arrangeras följande tider:
– 31 mars kl 18.00
– 8 april kl 18.00
Anmäl dig till någon av förmötena till: varmland@socialdemokraterna.se

• Om du får förhinder att medverka, meddela det till din arbetarekommun och överlämna hand- lingarna till din ersättare. Byte av ombud efter kongressen startat är inte möjligt.

• Motionerna 1-31 är hänskjutna från förra kon- gressen då punkten om motioner ajournerades. Motionerna 32-41 är nya för denna kongress.

VILL DU VARA ÅHÖRARE PÅ KONGRESSEN?
Som åhörare kan du följa kongressen genom att se vår livesändning från mötet på vår YouTube-kanal. Länk till Socialdemokraterna Värmlands YouTube-kanal