Partikongress 2019

Kongressen är Socialdemokraternas högsta beslutande organ. Den består av 350 ombud som väljs av medlemmarna. På kongressen bestäms de riktlinjer som Socialdemokraterna i kommun, landsting och riksdag sedan utvecklar förslag ifrån. Mellan kongresserna är det partistyrelsen (som väljs på kongressen) som beslutar i de viktigaste frågorna.

Nu är det dags att utse vilka 13 ombud som ska representera Socialdemokraterna i Värmland på partikongressen den 22-24 mars 2019 i Örebro. Alla som är medlemmar hos Socialdemokraterna i Värmland kommer under slutet av november och början av december få möjligheten att rösta på vilka ombud ska representera Värmland. Partidistriktet består av totalt 6 valkretsar där olika antal ombud ska väljas från. För att du ska veta vilka personer som kandiderar från just din valkrets så har vi nedan kandidatpresentationer för dig att ta del av.

Klicka in på valkretsarna nedan för att ta del av presentationerna:

Valkrets 1: Karlstad

Valkrets 2: Grums, Kil, Sunne, Torsby

Valkrets 3: Hagfors, Munkfors, Forshaga

Valkrets 4: Filipstad, Skoghall, Storfors

Valkrets 5: Eda, Säffle, Årjäng

Valkrets 6: Arvika, Kristinehamn

Vi frågor rörande partikongressen, kontakta Nina Höijer på tel. 054-17 57 04 eller mail: nina.hoijer@socialdemokraterna.se